Google’s pop-up Digitale Werkplaats langer in Zuidoost

Google blijft twee maanden langer aan het Bijlmerplein in Amsterdam Zuidoost met haar pop-up Digitale Werkplaats. Ondernemers en studenten kunnen nog tot de zomer op deze locatie terecht voor workshops en coaching om hun digitale vaardigheden te verbeteren. Sinds de introductie eind 2015 trainde Google al zo’n 87.000 ondernemers en studenten op fysieke locaties en via de online Digitale Werkplaats.

“De pop-up digitale werkplaats van Google in Zuidoost voorziet duidelijk nog in een behoefte van studenten en ondernemers. Ik ben dan ook blij met deze verlenging,” zegt stadsdeelvoorzitter Muriel Dalgliesh.

Judith Wuller, werkzaam bij AM Match (een organisatie met als kerndoel zoveel mogelijk mensen te laten meedoen op de arbeidsmarkt) over de training die ze heeft gevolgd: “Een enorme eye-opener en tegelijkertijd confronterend m.b.t. de digitale marketing van ons bedrijf. We MOETEN echt asap uit deze old-school methode van het neerzetten en promoten van onze organisatie. Heel knap hoe Google dit in 1 uurtje voor elkaar heeft gekregen.”

 

Speciale bijeenkomsten voor scholengemeenschappen

In de locatie in Amsterdam Zuidoost ontving Google de afgelopen periode wekelijks honderden ondernemers en studenten. Daarnaast is Google in Amsterdam Zuidoost ook gestart met speciale bijeenkomsten voor netwerkorganisaties, brancheverenigingen, scholengemeenschappen. De afgelopen weken hebben verschillende netwerkorganisaties met hun leden sessies in online marketing gevolgd en zijn er diverse groepen MBO en HBO studenten bij de Digitale Werkplaats in Zuidoost geweest om workshops te volgen.

 

Met het trainingsprogramma de Digitale Werkplaats wil Google kleine bedrijven, ZZP’ers en studenten de mogelijkheid bieden om het internet beter te benutten. In de Digitale Werkplaats aan het Bijlmerplein 97 (de Amsterdamse Poort) is iedereen welkom. De trainingen sluiten het beste aan bij de behoeften die Google ziet bij ondernemers, studenten en werkzoekenden. Er zijn diverse sessies met onderwerpen variërend van online zichtbaarheid en een introductie in het social media landschap tot zoekmachineoptimalisatie en hoe je jezelf online profileert als bedrijf. Daarnaast kunnen ondernemers zich aanmelden voor een persoonlijk adviesgesprek met een coach voor specifieke vraagstukken over hun digitale aanpak. Aanmelden voor een training of coaching kan via g.co/digitalewerkplaats of door even binnen te lopen bij de pop-up op het Bijlmerplein.